21. Asır sinemasının parlayan yıldızı cenup Kore. Kim-Ki Duk, Chan-wook Park, Joon- Ho Bong şeklinde nice kabiliyetlerle sinemaya farklı bakış açıları kazanmıştırran cenup Kore’den Hong-Jin Na da önemli bir başarı sergiliyor. ‘Memories of Murder’ şeklinde bir mihenk taşına selam dururcasına benzer bir sistem eleştirisini de yapmayı dikkatsizlik etmiyor. Alışılagelmiş seri katil filmlerinin klişelerini de altüst ediyor. Katil başından itibaren gözümüzün önünde, üstelik bir süre sonrasında karakolda ifade verirken suçlarını da itiraf etmeyi dikkatsizlik etmiyor. Amerikan klişesi karizmatik ve kahraman polisler değil, alelade hatta bürokrasinin de etkisiyle her şeyi birbirine karıştıran beceriksiz polisler var işin başlangıcında. İnceden inceye planlanmış cinayetler, bildiri kaygısıyla biçimlendirilmiş kurbanlar (Seven), zeki dedektiflerle girilen hem entelektüel bununla beraber alabildiğine esrarengiz kovalamacalar yok filmimizde. Cenup Kore polis teşkilatının çürümüşlüğüne ve bürokrasinin siyasal otoritenin oyuncağı haline gelmesine yönelik ince bir gülmece anlayışı var. Yönetmenin ilk filmi olduğu göz önüne alınınca ismini not etmekte yarar var.